Jump to content

NEWS "RAFALE PACK EVOLUTION II" Version 2.8.7 August 2023 by the Cuesta Brothers Team


Recommended Posts

There is a problem with AI.
AI will not fire long range air to air missiles. I first found this problem in meteor, so I installed the JASDF weapon mod AAM-4 in rafale and tried it, but it did not fire as well. Perhaps AI cannot fire all long range air to air missiles

Link to comment
Share on other sites

On 6/19/2022 at 1:17 AM, Chap2012 said:

Is there a master arms switch? I can lock on to a target but get no shoot que.

Hi, vous trouverez toute la documentation de l'armement dans le dossier Doc consult me. Mais pour votre problème certainnes armes necessite l'autorisation de tir (LA) en faisant 

Alt de gauche Z où W en fonction de votre clavier.

Salut, 

you will find all the documentation of the armament in the folder Doc consult me. But for your problem some weapons require shooting authorization (LA) by doing

Left Alt Z or W depending on your keyboard.

  • Like 1

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

🤣

On 6/18/2022 at 9:33 PM, Pappy2 said:

Hello brothers,
Great cockpit!!!!
I drive and have fun like crazy  🙃 😄

But I noticed that the 11F-32 skin has lost the markings and roundels. 😪

j7fb.png

vwom.png

Thank you again for this great work ! 👏 🖕 💪

YES, hi Pappy2, it's voluntary my brother wanted it like this without markings and dirty.

OUI, salut Pappy2, c'est volontaire mon frère l'a voulu ainsi sans marquage et sale.  🤣


Edited by Patrick56
  • Like 1

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Taiga1.00 said:

There is a problem with AI.
AI will not fire long range air to air missiles. I first found this problem in meteor, so I installed the JASDF weapon mod AAM-4 in rafale and tried it, but it did not fire as well. Perhaps AI cannot fire all long range air to air missiles

Cant do nothing about it ED ai code issue

Link to comment
Share on other sites

Hey guys, 

Just got the mod and i am mindblown by the great quality but whats with the purple lines in the HUD? I gotta be honest, i have no idea about the real rafale but is that also in the real one? because it does looks a bit weird. Also any chance of maybe a custom HUD and higher res textures in the cockpit? 

Great work.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Leon.S said:

Hey guys, 

Just got the mod and i am mindblown by the great quality but whats with the purple lines in the HUD? I gotta be honest, i have no idea about the real rafale but is that also in the real one? because it does looks a bit weird. Also any chance of maybe a custom HUD and higher res textures in the cockpit? 

Great work.

Thank you for the support, as for the scale it is not purple but green, we had made it green at the beginning, but it seemed to bother some people so we modified it.

 

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Patrick56 said:

Thank you for the support, as for the scale it is not purple but green, we had made it green at the beginning, but it seemed to bother some people so we modified it.

 

Would it be possible to make it green in the special settings? maybe a added feature in the next update?


Edited by Leon.S
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Leon.S said:

Would it be possible to make it green in the special settings? maybe a added feature in the next update?

 

Yes!! We need to think about it and see if it's possible.

Oui!! il faut que l'on réfléchisse voir si c'est possible

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

Hello les frères Cuesta,

incroyable le boulot que vous avez abattu  au fil des versions ! bravo !
j'adore votre mod, il y a juste un petit truc qui me chagrine c'est le modèle de vol. j'ai souvenir que les versions aux alentours de septembre-novembre 2020, nous permettaient de tirer 9G voir 11G (comme il semble être le cas en IRL), et que l' ITR était incroyable. mais aujourd'hui, en ITR il dégrade très vite, mais tourne à peine, on prend "seulement" entre 5G et 6.5G même en config sans bidon et 2 mica bout d'aile.

dans votre planning déjà très chargé j'imagine, avez vous prévu une roadmap pour cette partie FM ?
merci d'avance

Aviate-navigate-communicate

Link to comment
Share on other sites

Just now, Patrick56 said:
5 minutes ago, irq11 said:

Hello les frères Cuesta,

incroyable le boulot que vous avez abattu  au fil des versions ! bravo !
j'adore votre mod, il y a juste un petit truc qui me chagrine c'est le modèle de vol. j'ai souvenir que les versions aux alentours de septembre-novembre 2020, nous permettaient de tirer 9G voir 11G (comme il semble être le cas en IRL), et que l' ITR était incroyable. mais aujourd'hui, en ITR il dégrade très vite, mais tourne à peine, on prend "seulement" entre 5G et 6.5G même en config sans bidon et 2 mica bout d'aile.

dans votre planning déjà très chargé j'imagine, avez vous prévu une roadmap pour cette partie FM ?
merci d'avance

Expand  

Merci ça fait plaisir. C'est vrai qu'on a maté un peu le B et le C qui avaient besoin de moins de puissance au décollage que les marines.

Pourtant les modèles de vol sont identiques.

47 minutes ago, Pappy2 said:

Then !
you will have to re-open the paint shop!

Alors là !
vous allez devoir ré-ouvrir l'atelier de peinture !

 

 

 

Belle livrée Pappy2 Messieurs a vos pinceaux / Beautiful livery Pappy2 Gentlemen has your brushes

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Patrick56 said:

Merci ça fait plaisir. C'est vrai qu'on a maté un peu le B et le C qui avaient besoin de moins de puissance au décollage que les marines.

Pourtant les modèles de vol sont identiques.

Merci Patrick du retour. Je suis pas sur que cela vienne que de la puissance dse moteurs, et je n'utilise que la version C ou M. par contre si vous avez conservez (moi non malheureusement) une version de novembre 2020 ou antérieur, je veux bien si vous le souhaitez, faire un Winmerge des fichier .lua  et comparer les paramètres moteur, lift et aéro, et les reporter dans le modèle actuel que je teste si je retrouve le même comportement de modèle de vol.

Aviate-navigate-communicate

Link to comment
Share on other sites

Bonjour, J'ai en stock une version 003 pour 2.5.6 et 2.5.7 du Rafale Pack. Je ne sais pas si c'est celle qui est recherchée 😉 Ci-dessous la superbe livrée anniversaire des 80 ans du Normandie-Niémen 😀 un artiste expert pour la faire pour DCS ? 🤔 Sushy ? 😉 Fly low...

Rafale 80 ans Neu-Neu 4.jpg


Edited by toan
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, toan said:

Bonjour, J'ai en stock une version 003 pour 2.5.6 et 2.5.7 du Rafale Pack. Je ne sais pas si c'est celle qui est recherchée 😉 

Hello Toan,
merci beaucoup, mais j'ai retrouvé une version de Novembre 2020 🙂

Aviate-navigate-communicate


Edited by irq11

Aviate-navigate-communicate

Link to comment
Share on other sites

Bonjour irq, je suis fortement demandeur de ta future version résultant du Winmerge de l'actuelle Rafale avec cette ancienne version de 2020 😉 car je confirme que le taux de virage actuel et les facteurs de charge max semblent sous évalués 🤔 Un grand merci d'avance et un grand merci aux frères Cuesta pour tout leur superbe travail 👏 Fly low...

Rafale 80 ans Neu-Neu 5.jpg

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, irq11 said:

Hello Toan,
merci beaucoup, mais j'ai retrouvé une version de Novembre 2020 🙂

Aviate-navigate-communicate

 

Salut IRQ11,

Et bien tout ce qui peut améliorer notre avion favoris est bienvenue donc fait tes essais, si il sont concluant tu nous fais suivre ton fichier pour qu'on le teste, ne le met pas en téléchargement, on le mettra dans la futur mis a jour si c'est concluant, et ceci pour que l'on est tous la même version, cela évite les problèmes. Merci a toi.

j'en profite aussi pour vous faire part du plaisir que nous avons de la rentrée dans la Team de GONZALO DE SANTA ANA qui avec son talent va nous apporter un HUD réaliste pour remplacer celui que nous  avons actuellement en mod navigation.  Ami pilote la prochaine mis a jour sera encore riche de nouveauté.

Well anything that can improve our favorite plane is welcome so do your tests, if it is conclusive you send us your file so that we can test it, do not upload it, we will put it in the future update if it is conclusive, and this so that we are all the same version, this avoids problems. Thanks to you.
I also take this opportunity to share with you the pleasure we have of the return to the GONZALO DE SANTA ANA Team who with his talent will bring us a realistic HUD to replace the one we currently have in navigation mod. Ami pilot the next update will still be rich in novelty.

  • Like 2

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

Unfortunately my central MFD doesn't work and its lower right button is not clickable. This renders this otherwise much desired mod unusable.

Playing DCS World v2.7.14.24228 on Windows 10 with a more than powerful enough computer, and almost all modules including FC3 installed.

rafale-1.jpg


Edited by thedisturbingspaniard
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, thedisturbingspaniard said:

Unfortunately my central MFD doesn't work and its lower right button is not clickable. This renders this otherwise much desired mod unusable.

Playing DCS World v2.7.14.24228 on Windows 10 with a more than powerful enough computer, and almost all modules including FC3 installed.

rafale-1.jpg

 

On your screenshot you showed us the Rafale air/ground which in the central screen only has the LLTV, but maybe you don't know how to turn it on. When the second

button on the AIR/GROUND it is not clickable unlike the air/air which reproduces the HUD in the central screen by clicking on it.

 

Sur votre screenshot vous nous montré le Rafale air/sol qui dans l'écran central ne possède que la LLTV, mais peut être ne savez vous pas l'allumer. Quand au deuxième

bouton sur le AIR/SOL il n'est pas cliquable contrairement au air/air qui lui reproduit le HUD dans l'écran central en cliquant dessus.

  • Like 1

[sIGPIC][/sIGPIC]Passion

Link to comment
Share on other sites

Salut Patrick, merci pour cette nouvelle version, 

Personnellement, je n'y joue pas beaucoup car je trouve le son vraiment pas terrible ! dommage

Je trouve que le son c'est ce qu'il fais que je m'y crois dedans 😉

Si ça peut être modifier dans la prochaine mise a jour ... 😍 

Link to comment
Share on other sites

bonjour les fans du Rafale

juste pour signaler la très belle qualité des images et du soin apporté au fur et à mesure des versions. c'est beau à voir et faire voler !

grand merci !

to be continued !

Link to comment
Share on other sites

hace 5 horas, Patrick56 dijo:

On your screenshot you showed us the Rafale air/ground which in the central screen only has the LLTV, but maybe you don't know how to turn it on. When the second

button on the AIR/GROUND it is not clickable unlike the air/air which reproduces the HUD in the central screen by clicking on it.

 

Sur votre screenshot vous nous montré le Rafale air/sol qui dans l'écran central ne possède que la LLTV, mais peut être ne savez vous pas l'allumer. Quand au deuxième

bouton sur le AIR/SOL il n'est pas cliquable contrairement au air/air qui lui reproduit le HUD dans l'écran central en cliquant dessus.

Indeed, you're right. By some weird reason, I thought that it would work in both modes. Problem solved, merci beaucoup ---mucho!

(BTW, didn't you have a Bayraktar TB2 too? I can't find any thread to ask about it.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...