Jump to content

Open Squadron  ·  53 members

Sweden

Sweden


X-man

Recommended Posts

Ja du, det tar ett par timmar innan man fått kläm på hur man flyger...

Jag har några timmar i RL helikopter men det är rätt stor skillnad på en Robinsson och en Ka50. Säg till om det är något speciellt du behöver hjälp med så ska jag försöka svara

Link to comment
Share on other sites

För det första så har jag ingen "riktig" joystick setup.. bara Logitech Extreme 3D Pro..

X52 Pro med Pedaler och TrackIR skall det bli efter nyår, så fram tills dess så tänkte jag lära mig systemen lite bättre.

[sIGPIC][/sIGPIC]

 

Vincere Est Totum

Link to comment
Share on other sites

Låter bra Frosties, du kommer inte att ångra vare sig pedaler eller TrackIR... Som många redan sagt så är det svårt att tänka sig att "flyga" utan TrackIR när man vant sig vid den. Och jag kan tänka mig att du tycker det svårt utan pedaler... :joystick:

Link to comment
Share on other sites

Teo: Får se när detta blir aktuellt dock. Hoppas på efter nyår iaf. Blir det inte alltihopa så blir det iaf TrackIR till o börja med. Att köra utan pedaler märker jag inte så mycket av då jag inte kommit ifrån Easy Flight än. Kan tänka mig att det blir värre på Simulator läge dock. Håller på o lär mig systemen så dom skall sitta bättre sen.

[sIGPIC][/sIGPIC]

 

Vincere Est Totum

Link to comment
Share on other sites

Brorsan har köpt BS nu också.. men får det itne att funka på sin dator.

har gått igenom 15 aktiveringar, men ingen har funkat.. varken ryska eller engelska.

Nu står det t.om att aktiveringen har lyckats sen trycker han på OK så blir det internal error...

bara problem med det där StarForce...

 

 

Edit: vi testade på en annan dator med Vista och då funkade det med en gång!

[sIGPIC][/sIGPIC]

 

Vincere Est Totum

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nu fått pengar till ett TrackIR 4 PRO av min underbara flickvän. Men torskar dit på att det finns inga på lager ifrån Flightsimpro eller vad sidan heter.

Någon som kan rekommendera nån annan site eller så att köpa ifrån?

[sIGPIC][/sIGPIC]

 

Vincere Est Totum

Link to comment
Share on other sites

Någon av er som är med i en squadron värd namnet? Jag letar efter en men vill inte ha en stor squadron eller en för seriös. Letar efter en som är halvseriös och rolig. Får gärna rikta in sig på mindre/mellanstora coop missions. Gärna ha en attityd i spelet som gör det krävande, blir man nedskjuten så game over... Är lite less på dessa respawns, de funkar om man ska ha lite kul men jag vill ha missions och en spelstil som tar bort den delen.

 

Det kräver att man är mer försiktig, mer uppmärksam och har bättre teamwork inom squaden. Inte att varje person gör sin sak utan att man funkar som en enhet.

 

Känner ni till någon sådan squadron? Eller ska jag behöva skapa en själv?

/Nasder, "I came, I saw, I got shot down."

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nasder: Låter som nåt jag vill vara delaktig i as well. Hittar du nåt så hojta gärna till. Väntar på DVD'n men den borde väl snart vara här.

Regards

Alex "Snuffer" D.

AMD FX8350 (8 core) 4.1GHZ ::: 8GB Dominator 1600mhz ::: GTX660 2GB ::: 2xHD ::: 24" ASUS

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kreation av en bra skvadron att leka runt med är helt klart något jag skulle vara intresserad av att vara delaktig i. Brorsan har inte velat spela några simulatorer med mig över huvud taget sedan jag några år bakåt lyckades göra perfekta deflection-shots rakt in i cockpit medan han jinkade in i en immelman i IL-2... >.<

 

Var bara ren tur (två gånger...) men det vägrar han tro på och känner sig utklassad. :P

[sIGPIC][/sIGPIC]

Daniel "EtherealN" Agorander | Даниэль "эфирныйн" Агорандер

Intel i7 2600K @ 4.4GHz, ASUS Sabertooth P67, 8GB Corsair Vengeance @ 1600MHz, ASUS GTX 560Ti DirectCU II 1GB, Samsung 830series 512GB SSD, Corsair AX850w, two BENQ screens and TM HOTAS Warthog

DCS: A-10C Warthog FAQ | DCS: P-51D FAQ | Remember to read the Forum Rules |

|
| Life of a Game Tester
Link to comment
Share on other sites

Ah, och tjenixen från de Värmländska skogarna. o/

[sIGPIC][/sIGPIC]

Daniel "EtherealN" Agorander | Даниэль "эфирныйн" Агорандер

Intel i7 2600K @ 4.4GHz, ASUS Sabertooth P67, 8GB Corsair Vengeance @ 1600MHz, ASUS GTX 560Ti DirectCU II 1GB, Samsung 830series 512GB SSD, Corsair AX850w, two BENQ screens and TM HOTAS Warthog

DCS: A-10C Warthog FAQ | DCS: P-51D FAQ | Remember to read the Forum Rules |

|
| Life of a Game Tester
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Hallå alla! Jämtlänning här. Håller på att kämpa mig igenom Olje kampanjen för Svart Hajen, och den är fan inte rolig..Är på uppdrag 70 någonting och känner bara för att köra odödlig och blåsa igenom skiten.. Någon som kör lite multiplayer, eller har alla gått vidare till A-10?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej svennar! Tänkte bara göra lite reklam för vårt svenska flygsim community/virtuell skvadron: Masterarms.se . Det är inte för många och inte för seriöst men brukar alltid sitta någon trevlig inne på vår TeamSpeak som man kan flyga med. Just nu flygs det DCS och också Falcon BMS men det kan hända att det blir IL:2. Regga er bara på forumet så ser vi till att ta in er i gänget!

DCS AJS37 HACKERMAN

 

There will always be bugs. If everything is a priority nothing is.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...